top of page

Ziua 3,4,5 – 16,17,18.02.2022

WhatsApp Image 2022-02-16 at 15.25.04 (2).jpeg

Ziua 3 – 16.02.2022

După micul dejun, copiii au plecat rând pe rând la practică, eu i-am însoÈ›it pe Luca È™i pe Rafael care lucrează destul de departe È™i trebuie să schimbe două autobuze pentru a ajunge la destinaÈ›ie, drumul până la restaurant durând cca 50 min. Cel de-al doilea autobuz pe care aceÈ™tia îl iau nu circulă prea des, aÈ™a că a fost suficient 2 minute să aÈ™teptăm în staÈ›ie următorul autobuz. Ultimii pleacă Gabi È™i Eliza, care au condus-o pe Kity la restaurantul unde lucrează, pentru a descoperi mai apoi că toÈ›i trei lucrează foarte aproape unul de altul.

După amiază, am completat repede caietele de practică, apoi a urmat prezentarea activităților desfășurate: Meroua a pregătit bufetul pentru turiÈ™tii cazaÈ›i în hotel, a ajutat la pregătirea camerelor; Rafael È™i Luca au făcut 5 kg de grisine, dovedindu-se a fi adevăraÈ›i maeÈ™tri în manipularea aluatului, au vidat legume pe care le-au etichetat cu grijă. Cati È™i Nicoleta au pregătit lasagna È™i vinete cu sos bolognese, gratinate la cuptor; Kity a făcut aluat de paste È™i a gătit împreună cu tutorele său; Eliza È™i Gabi au făcut curățenie în restaurant È™i au aranjat mesele; Adi È™i Ștefan au gătit ca de obicei mai multe feluri de paste, pizza, grătar.

Ne-am grăbit apoi să ajungem toÈ›i în formulă completă pentru prima dată în centrul oraÈ™ului. Am coborât la staÈ›ia San Vitale, staÈ›ia unde coboară toÈ›i cei È™ase care lucrează pe Via Belle Arte, în Citta Universitaria. Ne-am oprit în PiaÈ›a Verdi, locul preferat al studenÈ›ilor pentru a face fotografii È™i a vedea de unde pleacă drumul fiecăruia la cazare, apoi am continuat plimbarea pentru a bifa cele trei obiective turistice spuse de Adi cu o seară înainte: cele două turnuri care veghează asupra centrului: Le Due Torri, Asinelli È™i Garisenda, cele mai reprezentative din cele 20 de turnuri rămase,  turnuri ce poartă numele familiilor care le-au construit pentru a-È™i demonstra puterea È™i influenÈ›a; piaÈ›a Maggiore, înconjurată de  Palazzo del Podestà, Palazzo di Re Enzo, Palazzo d'Accursio (care adăposteÈ™te Muzeul Morandi È™i  Collezioni Comunali d'Arte), Basilica Sant Petroniu, neterminată, dar totuÈ™i a treia ca mărime din Italia, după Domul din Milano È™i Domul din FlorenÈ›a; Fontana del Nettuno, statuie din marmură È™i bronz, simbolul puterii papale (după cum Neptun domina apele, la fel domina papa lumea). Am trecut prin Mercato di Mezzo, piaÈ›a alimentară italiană unde am admirat cum stau bucățile de mortadella, prosciuto È™i parmiggiano în galantare pentru a ne îndrepta spre bus, deoarece s-a făcut deja ora mesei. În fiecare seară se mănâncă pizza, dar se comandă È™i mâncăruri specifice bologneze, precum paste bolognese; tortelini cu zucchini.

ÎntorÈ™i la cazare, am făcut ceai È™i am repetat fiecare cele 5 cuvinte în italiană pe care trebuia să le învățăm: cipolla = ceapă, aglio = usturoi, pasta = paste, aluat, basta = gata, girare = a învârti, velloci =  repede. Am observat că unele se aseamănă cu româna sau franceza. Cei mai harnici au primit puncte. A mai trecut o zi!

Ziua 4 – 17.02.2022

​

Începând de astăzi am schimbat echipele de mic dejun, în prima tură mănâncă Meroua, Rafael, Luca È™i Kity, care pleacă primii la practică. Astăzi am însoÈ›it-o pe Kity la locul de muncă. După amiază am completat caietele È™i apoi ne-am împărÈ›it în două echipe: Rafale, Luca, Ștefan È™i Adi au jucat baschet pe terenul din Giardini Lunetta Gamberini, parc aflat la 5 minute de Camplus, iar noi ceilalÈ›i am mers să cunoaÈ™tem locaÈ›iile unde lucrează cei din centru. BineînÈ›eles că am făcut multe fotografii. Timpul a trecut repede È™i ne-am reunit la ora 19.00 pentru a lua masa la restaurantul Velazzurra. Pizza Inferno, pizza Capriciosa, tortelloni cu prosciuto È™i parmiggiano, fiecare È™i-a comandat ce a dorit. Singura care nu ne-a însoÈ›it în această seară È™i căreia i-am adus cina acasa a fost Cati, care se pregăteÈ™te pentru Olimpiada de limba polonă din week-end, la care va participa online.

La cină, fiecare a povestit ce a făcut: Rafael È™i Luca au făcut petale din ceapă È™i au curățat cartofi (bucătăria se învață de la munca de jos); Eliza È™i Gabi au făcut curățenie în sala de restaurant, au pregătit barul È™i ajutat la pregătirea desertului; Cati È™i Nicoleta au făcut origami pentru mâncarea la pachet, au ajutat la pregătirea de crème brûlée, au spălat stridii, au pregătit mozzarella pentru paste, au învățat să cureÈ›e homarul, au pus preparatele în farfurii; meniul pregătit de Adi È™i Ștefan a fost ca de obicei, foarte diversificat; Kity a pregătit sala È™i a ajutat la prepararea fursecurilor; Meroua a aranjat È™i completat bufetul pentru oaspeÈ›i.

ÎntorÈ™i la cazare, am renunÈ›at la lecÈ›ia de limba italiană, toÈ›i eram foarte obosiÈ›i, am băut un ceai È™i am punctat câteva reguli pe care trebuie să le respectăm. Buona notte e a domani!

WhatsApp Image 2022-02-16 at 15.40.15.jpeg

Ziua 5

​

Am ajuns în a cincea zi de practica. Tinerii noÈ™tri încep sa cunoască traseul de parcurs pana la locul de practica È™i nu mai este nevoie sa ii însoÈ›esc. AÈ™tept bineînÈ›eles mesajele in care anunță ca au ajuns È™i îÈ™i încep activitatea. La amiaza m-am întâlnit cu unii dintre ei în centru, unde au mers la cumpărături, apoi ne-am întors la cazare. Prânzul nu îl mâncam împreună, unii sunt mai norocoÈ™i È™i mănâncă la locaÈ›iile unde fac practica, ceilalÈ›i ne cumpărăm de regula de la supermarket. La cazare avem È™i bucătărie, se poate găti. Ștefan a pregătit azi paste. Începând de astăzi am schimbat echipele de mic dejun, în prima tură mănâncă Meroua, Rafael, Luca È™i Kity, care pleacă primii la practică. După amiaza am completat caietele, apoi am avut timp de odihnă.

La cină fiecare a prezentat ce a făcut la practică: Rafael a învățat să facă tigelle, un soi de focaccine modene, a pregătit carnea pentru a fi gătită, iar Luca a curățat legume; Ștefan È™i Adi au pregătit ca de obicei multe paste, peÈ™te afumat cu piure de conopidă; Kity a curățat trei saci de cartofi, a făcut din nou prăjituri în formă de inimioare, a ajutat la pregătirea unei delicioase prăjituri cu cacao È™i nucă; Meroua a făcut curățenie în sala de mic dejun, a pregătit È™i completat bufetul, a ajutat apoi la strângerea bufetului de mic dejun È™i a învățat să pregătească cafeaua; Cati È™i Nicoleta au învățat să gătească rulouri din vinete cu peÈ™te spada (lucrează într-un restaurant cu specific pescăresc), frigărui cu creveÈ›i È™i sepie (Nicoleta a curățat creveÈ›ii înainte), au pus mâncarea în farfurii pentru a fi servită în restaurant; Eliza È™i Gabi au pregătit sala, au curățat cartofi, au aranjat grădina, au servit clienÈ›ii la mese. A mai trecut o zi, sâmbătă mergem în excursie la VeneÈ›ia.